22 Kas 2008

ادعای ساختگی کشتار ارامنه به دست ترکان عثمانی

ادعاي ساختگي كشتار ارامنه به دست تركان عثماني
سالروز ادعاي ساختگي كشتار ارامنه به دست تركان عثماني
در شهر تهران ام القراي اسلام ارامنه با كسب مجوز از جمهوري اسلامي وبا تمهيدات بي­نظير دولت كشيش خاتمي، نيروي انتظامي هميشه در صحنه و سربازان گمنام جمهوري اسلامي ?راسم پرشكوهي را درخيابانهاي تهران برپا نمودند. اين مراسم از حيث امكانات در دنيا بي­نظير بود. جمهوري اسلامي يونيفورمهايي با طرح پرچم ارمنستان براي انتظامات ارمني در نظر گرفته بود. پارلمان جمهوري اسلامي 17000000000ريال براي برگزاري چنين مراسماتي براي ارامنه بودجه اختصاص داده بود. پرچمهاي ارمنستان بزرگ به اهتزاز در امده­بود تا جمهوري اسلامي همبستگي خود را با ملت مظلوم و ستمديده ارمنستان به تمامي تركها و مسلمانان جهان نشان دهد. جمهوري اسلامي ثابت كرد تا آخرين نفس از حقوق ارامنه دفاع خواهد كرد و تا زماني كه جمهوري اسلامي وجود دارد اجازه نخواهد داد قره باغ از دست ارامنه خارج شود. مردم فارس نيز همبستگي خود را با ملت ستمديده ارمنستان نشان دادند. در شعارهاي ارامنه حمايت از جمهوري اسلامي و شخصيت محبوب خاتمي و دفاع از آرمان پاك جمهوري اسلامي به چشم مي­خورد. جمهوري اسلامي به ارامنه نشان داد كه هم­دين بودن ملاك همبستگي نيست و آنچه ملاك همبستگي مي­تواند باشد، دشمن مشترك داشتن است. پارسها و ارامنه يك دشمن مشترك ديرينه به نام تركها دارند كه يك معضل بزرگ براي ارامنه و پارسها در طول تاريخ به حساب مي­آيند.
ارمنيها با كمك پارسها و روسها مي­توانند نسل تركها را از روي زمين بردارند. و براي هميشه دنيا را از شر تركها نجات دهند. پارسها بر اين نتيجه رسيدهاند كه اگر لازم باشد مي­توانند دين خود را تغيير داده و بخود را ازشر مسلمان بودن نجات دهند. وتا آن زمان حداكثر استفاده را به عنوان مسلمان از اسلام داشته باشند. براي پارسها اصولاً مسلمانان دشمن خوني محسوب مي­شوند و تنها دليل ماندن پارسها در دين اسلام احاطه شدن آنها توسط مسلمانان مي­باشد. و آنها د نبال مفري براي خود از اسلام ميگردند. كه يك روز زرتشت را علم مي­كنند يك روز بهائيت ويك رو ز بابيت را. امروزه به اين نتيجه رسيده­اند كه كوروش مي­تواند پيامبر رويايي قوم پارس باشد .باور پارسها اين مي­باشد ارمني پارس و پارس ارمني مي­باشد چون دشمن مشترك تاريخي دارند.
جمهوري اسلامي به ديد برده به آذربايجانيها و اعراب نگاه مي­كند كه توسط خودشان بر آنها حكومت مي­كنند. از بين آنها افرادي را به عنوان نماينده و وزير و عمال حكومتي انتخاب مي­كند كه خودفروش و وطن­فروش باشند و همه چيز ملت خود را با پول تعويض كنند. ولي آنچه به پارسها در پيش­برد اهداف خود كمك مي­كند زود باور بودن تركها وديد انساندوستانه آنها نسبت به دشمنان قسم­خورده­­شان يعني ارامنه و پارسها مي­باشد. به اميد روزي كه تركها و اعراب داخل مرزهاي ساختگي ايران از خواب غفلت بيدار شوند. و سلطنت پارسها را بر روي دشمنان بشريت آوار كنند.
اتابك مرادي
تنديس شهداي مسلمان غرب آذربايجان بايد به عنوان“قربانيان نخستين نسل­کشي قرن بيستم” در ميادين شهر اروميه نصب شود.
همه ساله در 24 آوريل، ارامنه ميهن اسلامي­مان، با مطرح نمودن ادعاي واهي خويش مبني بر نسل­کشي اسلاف خود توسط دولت عثماني، جهت محکوم نمودن اين به اصطلاح کشتار!؟، دست به اعمالي از جمله تظاهرات خياباني، نصب پوستر، پخش تراکت، برپائي نمايشگاه و تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران مي­زنند. اين در حالي است که طبق اسناد موثق علمي، به وضوح اثبات گرديده است که چيزي به اسم نسل­كشي ارامنه در دوران عثماني وجود نداشته و آنچه که اتفاق افتاده كشتار متقابل و مقاتله است که در نتيجه تعرض همزمان قواي روسيه و نيروهاي ارمني به شرق امپراطوري عثماني و جنگ خونين بين قواي تزار ـ داشناك و ارتش عثماني صورت گرفته است و تعدادي از ارامنه توسط ارتش عثماني به قتل رسيده و حدود 2 الي 5/2 ميليون نفر مسلمان نيز کشته شده­اند.
چيزي که همه تاريخ­نگاران و خود ملل ساکن در بالكان و قفقاز و خاورميانه و شمال آفريقا بر آن اتفاق دارند نژادپرست نبودن امپراتوري عثماني مي­باشد. اساساً در تمامي اسناد و مدارک علمي که بدون غرض­ورزي سياسي نوشته شده­اند، اين امپراتوري به مداراي قومي بارز و بي­همتايي، مخصوصاً در مورد غيرمسلمانان و غيرترك­ها، مشهور بوده است. بطوريکه در امپراطوري عثماني به ارامنه “اتباع صادقيه” گفته مي­شد و در ميان مردم به جاي واژه ارمني واژه “هايک” استفاده مي­شد.
ارامنه در حالي اين ادعا را مطرح مي­­کنند و به بهانه 24 آوريل اوراق مشکوک و جعلي خويش را در معرض ديد عموم قرار مي­دهندکه خود برگ­هاي خونين و ننگيني در تاريخ بشريت از خود به جاي گذاشته­اند. طي مدت کوتاهي صدها هزار نفر از مردم بي­گناه را که خانه­هاي خود را در اختيار آنان قرار داده بودند قتل عام نموده و عده کثيري از آنان را نيز آواره کردند. قتل عام بيش از دهها هزار نفر از مردم بي­دفاع و مظلوم آذربايجان غربي ايران به عنوان نخستين نسل­کشي قرن بيستم در حافظه تاريخ ثبت و ضبط گرديده است. همچنين جنايات داشناک­ها در کشور جمهوري آذربايجان هيچ گاه از حافظه مردم آگاه دنيا فراموش نخواهند شد. تاريخ بشريت گواه است که ارامنه داشناک که همکيشان آنها امروز در داخل کشور اسلامي ايران عليه جنايتي غيرمستند اعتراض مي­نمايند، در طول يک قرن گذشته بارها جنايتهاي بي­شماري را در شهرهاي آذربايجان بويژه قره­باغ، خوجالي و… از خود به نمايش گذاشته و صدها هزار تن از مردم مسلمان بي­دفاع و بي­گناه آذربايجان را به خاک و خون کشيده­اند. آثار اين جنايات کماکان باقي است. بيش از يک و نيم ميليون نفر از مردم شهرها و روستاهاي آذربايجان ساليان درازي است که در کانتينرهاي واقع در نزديک مرز ايران و جمهوري آذربايجان زندگي مي­کنند. اين در حالي است که خانه­هاي ويران شده آنها در مناطق اشغالي تحت تسلط نيروهاي ارمني قرار دارد.
متأسفانه با وجود اين همه جنايات و خيانت­هاي ارامنه، جمهوري اسلامي ايران در سال” همبستگي ملي” با اجازه دادن به آنها براي برپائي نمايشگاه، نصب پوستر و پخش تراکت و … راه را براي اجراي سياست­هاي خطرناک آنها هموار کرده و همبستگي ملي را به مخاطره مي­اندازد.
براي مقابله با اين تحريفات تاريخي، طي چند سال اخير فرزندان آگاه و بيداردل آذربايجان، خصوصاً طيف دانشجو و دانشگاهي، با راهکارهاي مدني و مسالمت­آميز همچون درخواست مجوز تجمع از ارگانهاي ذيربط، انتشار ويژه­نامه، گوشزد نمودن به مسئولان در ارتباط با نقشه­هاي شوم ارامنه، نوشتن مطالبي در ارتباط با جنايات ارامنه داشناک و … اقدام به افشاي توسعه­طلبي ارامنه (هدف حزب داشناک که همانا ايجاد ارمنستان بزرگ از ايروان تا اصفهان است) نموده­ و مي­نمايند. جاي بسي تأسف است که مسئولان تاکنون توجهي به آنها نکرده و عليرغم ديدن حقايق از آنها چشم پوشيده و در جهت خلاف منافع ملي و واقعي مردم ايران گام بر مي­دارند.
مجمع دانشگاهيان آذربايجاني با درخواست از همه انسان­هاي آزادانديش و عدالت­طلب به خصوص فعالين حرکت ملي آذربايجان براي افشاي خيانت­هاي ارامنه داشناک، مفاد زير را خواستار است:
1. از مسئولان امر مي­خواهيم که به منظور حفظ وحدت ملي و امنيت مردم ايران و عدم اغفال افکار عمومي جلوي تبليغات واهي ارامنه گرفته شده و مجوز برگزاري تجمع به آنها صادر نشود.
2. از دولت جمهوري اسلامي ايران مي­خواهيم که براي گراميداشت ياد و خاطره شهيدان ملت آذربايجان در مقابل يورش بي­رحمانه ارامنه داشناک در شهرهاي اورميه، خوي، سلماس، خوجالي، آغدام، شوشا، فضولي و …. روز 5 اسفندماه به عنوان روز قتل عام ملت آذربايجان توسط داشناک­هاي ارمني در تقويم رسمي کشور درج شده و با برگزاري مراسم­هايي در اين روز ياد آنان گرامي داشته شود.
3. خواستار نصب تنديس شهداي مسلمان غرب آذربايجان به عنوان “قربانيان نخستين نسل­کشي قرن بيستم” در شهر اروميه هستيم.
4. خواستار درج و بيان خيانت­ها و جنايات ارامنه در طول تاريخ به خصوص در تحميل عهدنامه گلستان، شهادت ستارخان سردار کبير مشروطيت، نخستين نسل­کشي قرن بسيتم در غرب آذربايجان در کتب درسي، رسانه هاي ملي و … هستيم.
5. واگذاري کشت و صنعت مغان و فروش نساجي خوي به کشور ارمنستان به عنوان کشور متجاوز و حامي تروريسم را خلاف منافع ملي دانسته و خواستار لغو آن و عدم تکرار چنين اعمالي مي­باشيم.
6. از مطبوعات و رسانه­هاي جمهوري اسلامي که با سوبسيد بيت­المال کشور منتشر مي­شوند مي­خواهيم که اخبار 24 آوريل 2005 را به صورت وارونه گزارش نکرده و مدافع تاريخ تحريف شده توسط ارامنه نباشند. انجام اينگونه اعمال را همسوئي با ارامنه افراطي دانسته و خواستار برخورد مسئولان امنيتي و اطلاعاتي با آنها هستيم.
والسلام
مجمع دانشگاهيان آذربايجاني